piątek, 25 kwietnia 2014

Jak schudnąć po ciąży? cz. 1/3

Pojawienie się dzidziusia w życiu kobiety i mężczyzny, to przepiękna sprawa. Osobiście uważam to za jedną z najwspanialszych darów jakie można otrzymać.
Maleństwo jest takie bezbronne, chłonne miłości i całkowicie zależne od nas.


I chociaż ciąża to również piękny czas, co prawda często niełatwy do przetrwania, to niestety z reguły zostawia nam pamiątkę w postaci dodatkowych kilogramów.
No i pojawiają się zdesperowane mamusie, które szukają porad JAK schudnąć i przywrócić sylwetkę z przed ciąży.

Chętnie podzielę się moimi sposobami na utratę wagi, bo chociaż nie jestem ani dietetykiem ani jakimś wielkim znawcą, to znam parę SKUTECZNYCH metod, które wypróbowałam ja i wiele innych osób którym pomogłam schudnąć. 

Mam ukończony krótki kurs fitnessu i zdobyłam certyfikat instruktora ZUMBY, więc co nieco wiem o ruchu i aktywności fizycznej. Więc jeśli Was zainteresowałam, to czytajcie dalej :-)
(Przed ciążą pracowałam w klubie fitness i pomagałam innym w zdrowej utracie wagi)

Podzielę ten wątek na 3 części:

1) Wstęp / Mobilizacja
2) Odpowiednia dieta
3) Aktywność fizyczna 

MOBILIZACJA ** JAK ZACZĄĆ

Po pierwsze, trzeba się uzbroić w cierpliwość! 
Kuszące reklamy o tym, że w miesiąc można zrzucić 10 kg to raczej nierealne.
Tym bardziej, że podczas ciąży zachodzi tyle zmian w naszym organizmie, że zazwyczaj potrzeba około roku czasu, aby na przykład gospodarka hormonalna zaczęła normalnie funkcjonować. A hormony mają duży związek również z naszą wagą.

 Na pewno pomaga karmienie piersią, dlatego że kurczy się wówczas macica i pomaga naszej talii i brzuchowi wrócić do normalnych rozmiarów.
Szczególnie w pierwszych tygodniach po porodzie traci się sporo kilogramów, bo ciało niejako 'samo' pozbywa się, między innymi wody, której nagromadziło się tak dużo w ciągu tych 40 tygodni.

cyt. z książki DZIECKO zdrowie i rozwój od poczęcia do 5. roku życia

Trudności w powrocie do dawnej sylwetki mogą też powodować zaburzenia snu, które niestety są nieuniknione z malutkim dzieckiem.
Kiedy nasze ciało jest zmęczone i wyczerpane, może nie starczać już energii na spalanie tłuszczu, a może wręcz stać się odwrotnie - nasze ciało może zacząc robić zapasy bo wyczuwa 'ciężkie czasy'.
Warto wziąć to pod uwagę kiedy planujemy schudnąć.

ZRÓB SOBIE PLAN

1) WYZNACZ REALNY CEL:
ile pragnę schudnąć i w jakim czasie?
Należy oczekiwać utratę 1-2 kg miesięcznie, a jeśli uda się więcej to super! :-)

2) NAGRADZAJ SIEBIE ZA EFEKTY:
Kiedy uda Ci się osiągnąć nawet małe rezultaty, nagradzaj siebie za to.
Zapisz na swoim planie, jakie nagrody chcesz sobie dawać.
Uwierzcie mi, to MEGA mobilizuje.

Przykład:
Jeśli na przykład chcecie schudnąć 6 kg, rozłóżcie to na 3 miesiące.

MAJ : 2 kg
nagroda: wizyta u kosmetyczki
CZERWIEC: 2 kg
nagroda: wizyta u fryzjera
LIPIEC: 2 kg
nagroda: wymarzona sukienka/ciuch w nowym rozmiarze

Pamiętajcie aby nagrodą nie była niezdrowa żywność, bo wtedy Wasz plan może się nie udać.

3) MÓW INNYM O SWOIM CELU
Często jest tak, że kiedy powiemy na głos o swoich planach, łatwiej nam dotrzymać słowa,

4) NIE PODDAWAJ SIĘ JEŚLI COŚ NIE WYPALI
Jeśli nie uda Ci się uzyskać tego co zaplanujesz, nie załamuj się i nie rezygnuj.

Życzę Wam powodzenia!

Zapraszam również do śledzenia moich następnych postów, w których wspomnę o odpowiednim żywieniu i (MOJE ULUBIONE) aktywności fizycznej.

Żeby Wam było raźniej to wspomnę, że ja też jestem na etapie zrzucania wagi po ciąży.
Przykład jaki wyżej podałam, jest moim celem :-)

Pozdrawiam Was ciepło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz