piątek, 25 kwietnia 2014

Jak schudnąć po ciąży? cz. 3/3

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA


 
To jest moja ulubiona dziedzina w sprawach związanych z dbaniem o swoje ciało i zdrową utratą wagi.

Osobiście nie polecam odchudzania po ciąży bez ćwiczeń, gdyż samą dietą uzyskamy jedynie spadek kalorii, a rozciągnięta skóra np na brzuchu zostanie. Natomiast ćwicząc jest duża szansa, że nasza skóra nabierze elastyczności i będzie po prostu ładnie wyglądać...

Jak wspomniałam w poprzednim wątku, 3 lata temu postanowiłam zrzucić parę kilogramów i przez 6 miesięcy wyszło aż 12 kg. Ale nie katowałam się restrykcyjnymi dietami, jedynie wprowadziłam parę zasad, kilka ograniczeń i zaczęłam się ruszać.

Należę do tych osób które średnio lubią biegać na bieżni lub wykonywać monotonne ćwiczenia na siłowni. Wolę robić coś co mnie porwie i wprawi w dobry nastrój do dalszych działań.

Mój sekret tkwił w tym, że dzień w dzień chodziłam na zajęcia ZUMBY i aerobiku w stylu latynoskim. To było coś! Raz dwa się rozkręciłam i pokochałam ten sposób spalania kalorii.
Po 6 miesiącach regularnego treningu, poszłam na kurs i zrobiłam licencje na instruowanie innych. Przyznam szczerze - nic bardziej przyjemniejszego. Szybko dostałam pracę w kilku fitnessach i miałam stałych klientów którzy przychodzili na moje lekcje.

Polecam ZUMBĘ gdyż 1 lub 2 godziny które się tańczy, mijają niesamowicie szybko, a w ciągu jednej godziny spala się około 500 kcal tańcząc moim stylem.
I co ważniejsze, taniec sprawia radość, a więc odchudzanie staje się przyjemne.
Cieszę się też, że mogłam pomóc innym osobom.


Kilka zasad:

1) Ćwicz regularnie, minimum 3 razy w tygodniu.
2) Wybierz taką dziedzinę która sprawia Ci radość i będzie Cię motywować.
3) Pij zawsze dużo wody w trakcie ćwiczeń.
(Ja w trakcie ćwiczeń ZUMBY wypijałam 1/1,5 litrów wody!)
4) Zawsze jedz zdrowe posiłki przed i po treningu 
(np. nie zapomnij nigdy o śniadaniu)
5) Zapisuj wyniki i osiągnięcia.


A oto mały spis, który może zmotywuje Was do działania!
 
Przykładowa ilość spalonych kalorii (przez 1 godzinie wykonywania danej czynności) w wykonaniu osoby o wadzę 70 kg:

Spacer: 215 kcal
Schodzenie ze schodów: 414 kcal
Wchodzenie po schodach: 1079 kcal
Kąpiel: 192 kcal
Koszenie trawy: 281 kcal
Gotowanie i słanie łóżek: 236 kcal
Wyrywanie chwastów: 362 kcal
Odśnieżanie: 481 kcal
Rozmawianie lub pisanie: 111 kcal
Czytanie / Oglądanie TV: 74 kcal
Stanie: 89 kcal
Jazda na rowerze w spokojnym tempie: 310 kcal
Ścieranie kurzów: 163 kcal
Zmywanie podłogi: 281 kcal
Mycie okien: 259 kcal  

Intensywny aerobik: 814 kcal
Intensywne ćwiczenia siłowe: 348 kcal
Badminton: 318 kcal
Siatkówka: 318 kcal
Tenis stołowy: 236 kcal
Szybki taniec: 355 kcal
Normalny taniec: 259 kcal
Piłka nożna: 510 kcal
Szybki marsz: 384 kcal
Golf:  244 kcal
Piłka ręczna: 466 kcal
Squash: 466 kcal
Bieganie w normalnym tempie: 872 kcal
Bieganie w szybkim tempie: 1213 kcal
Jazda na koniu: 414 kcal
Łyżwy: 273 kcal
Pływanie: 296 kcal
Jazda na rowerze w szybkim tempie: 658 kcal

Oczywiście należy pamiętać, że każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na kalorie, inną masę ciała itd więc nie można się sztywno trzymać tej tabelki. Ale uważam że jest to ciekawe - mnie z całą pewnością motywuje! :-)

Chciałabym jeszcze raz zaznaczyć, że nie jestem dietetykiem ani lekarzem, więc jeśli macie jakieś wątpliwości czy możecie wykonywać jakiś rodzaj ćwiczeń, poradźcie się specjalisty. Nie chciałabym mieć Was na sumieniu :-)

Mam nadzieję, że troszkę Was zachęciłam do działania i że moje przemyślenia i metody okażą się dla Was inspiracją. Chętnie też poznam Wasze metody, jak Wy planujecie schudnąć, a może już schudłyście bez najmniejszych problemów? Czekam na Wasze komentarze!

Ja postanowiłam sobie ćwiczyć codziennie w domu (o ile oczywiście moja dzidzia mi to umożliwi) i Was również do tego zachęcam, jeśli nie macie możliwości pójść na fitness.
Ja mam swoje choreografie, ale jeśli brakuje Wam inspiracji to na youtube jest mnóstwo fajnych filmików z ćwiczeniami, w tym też ZUMBY.

 
Pozdrawiam Was ciepło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz